Lezing van Martje van den Bosch. niet doorgegaan.

Kleurbeleving in de tuin met Martje van de Bosch

Dinsdag 17 maart 2020
Aanvang 19:45 uur in het Herman Bavinckhuis, Hoogeveen

Leden gratis, niet leden €3,50

Een tuin is bij uitstek een plek om te genieten en rust te vinden, maar ook een plek die nieuwe energie geeft. Hoe we een tuin waarderen en de kleuren erin ervaren wordt mede bepaald door wat we mooi vinden.

Iedereen beleeft kleur anders, dat zegt iets over de persoon en het zegt iets over de kleur. Factoren die daar een rol in spelen, komen aan de orde, evenals de eigenschappen en effecten van kleuren.

De beleving van kleur in de tuin helpt om je eigen beleving van kleur en je eigen kleurvoorkeur te begrijpen. Maar het is ook een heel praktisch verhaal, met veel aandacht voor beplanting. Niet alleen éénjarige en vaste planten, maar ook bollen, rozen en bomen komen aan bod. Behalve een beschrijving hoor je handige tips voor de verzorging en doe je ideeën op om in je eigen tuin aan de slag te gaan. De presentatie wordt ondersteund door prachtige foto’s in power-point.

Martje van den Bosch studeerde filosofie en was jarenlang docent aan onder andere Avans Hogeschool. Sinds 2006 is zij fulltime met tuinen bezig: zij schrijft er over, ontwerpt voor anderen en zij werkt in de Tuinen in Demen, die zij met haar man heeft ontworpen en aangelegd.

De presentatie is opgebouwd uit twee delen van ongeveer 3 kwartier. Daartussen is een pauze mogelijk.
Na de presentatie en in de pauze is het mogelijk om het boek ‘De beleving van kleur in de tuin’ te kopen en te laten signeren.(€ 14,99)